Крещение – первое и самое значимое событие в жизни ребенка. Согласно церковным обрядам таинство должно проходить на 8-й и 40-й день от рождения малыша, но в принципе родители могут самостоятельно выбирать время для проведения обряда. Большое значение имеет выбор крестных, поскольку на их плечах будет лежать серьезная ответственность. Важно разобраться, какую молитву читают на крещении, поскольку крестные являются непосредственными участницами ритуала. Кроме молитвенных текстов вторые родители должны иметь хотя бы базовые представления о вере и религии.

Для начала стоит поговорить об обязанностях крестного отца и матери, поскольку их они заключаются не только в присутствии на обряде и покупке подарков, но и в оказании помощи на протяжении всей жизни ребенка. Считается, что крестные родители будут отвечать за грехи своего крестника на суде Божьем, поэтому важно воспитать его хорошим человеком, который верит в Бога. Обязанности крестного родителя следующие: молиться за крестника, регулярно ходить с ребенком в храм и рассказывать ему о Боге. Еще нужно научить ребенка молиться и креститься. Важно привить его добрые качества, чтобы он жил по правилам.

Молитва для крестных при крещении

Отправляясь в церковь на крещение, необходимо надеть крестик, отказаться от использования декоративной косметики, а что касается одежды, то на женщине непременно должна быть надета юбка ниже колен. Перед началом ритуала обязательно священник проведет беседу с потенциальными крестными родителями.

Молитвенные тексты важно не только знать наизусть, но и понимать их значение. Во время таинства их произносит священник, поэтому можно просто шепотом повторять слова за ним. Первая и самая главная молитва, причем не только для крестных, но и для всех верующих – «Отче наш». В ней происходит обращение к Богу, чтобы он помог справиться с существующими искушениями, дал еду для жизни и простил за грехи. Текст молитвы крестной матери и отца при крещении следующий:

Следующая сильная и обязательная молитва при крещении – «Символ веры». Она содержит в себе 12 кратких формулировки всех православных вероучений. Произнося молитву человек, утверждает то, что он верит в Бога, который создал небо и землю, в его Сына Иисуса, который ради спасения людей сошел на землю и перенес мучения, а затем, воскрес. Упоминается в молитве и о Святом Духе, которому поклоняются верующие, а также о вере в крещение и вечную жизнь. Эту важную молитву непременно должны знать крестные, взрослые, а также дети, находящиеся в сознательном возрасте. Молитва «Символ веры», которую читают крестные при крещении, звучит так:

Третья молитва при крещении ребенка для крестного и крестной – «Богородице Дева, радуйся». Она вошла в перечень молитвенных текстов при крещении, поскольку церковь возносит Божью Матерь выше всех святых и ангелов. Кстати, эту молитву еще называют «Ангельское приветствие», так как она была составлена согласно словам архангела Гавриила, которыми он приветствовал Богородицу, говоря ей о том, что она родила на свет Спасителя. Текст этой молитвы следующий:

Повторяют эту молитву несколько раз, но сама Богородица завещала верующим произносить эти строки ровно 150 раз.

Еще стоит разобраться, каким святым должны молиться крестные за своих крестников. Обращаться к святым рекомендуется как можно чаще, что позволит оградить ребенка от разных проблем и направить его в правильное русло. Время для чтения молитв не имеет значения, и произносить их можно и утром, и вечером. Рекомендуется обращаться в молитвенных текстах к Спасителю, а также к Богородице. Лучше всего это делать перед иконой Спасителя Иисуса Христа и Владимирской Божьей Матери.

Вещество Таинства и освящение воды

Начинается одна из самых важных частей чина Крещения — освящение воды для совершения Таинства. Вещество Таинства — вода — является одним из древнейших и всеобщих религиозных символов.

Освящение воды для Крещения — одна из важнейших частей чинопоследования. Об этом говорит то, что даже в сокращенном «страха ради смертнаго» чине Крещения, где опускаются такие существенные части чинопоследования, как запрещение злых духов и пение Символа веры, молитва на освящение воды всегда должна сохраняться.

Употребление при Крещении Богоявленской воды, как и вообще всякой освященной на молебнах воды не допускается. Только при Крещении младенцев мирянами «страха ради смертного» может использоваться как освященная прежде, так и простая вода. Крещение должно совершаться в воде комнатной температуры, а в зимнее время года — в подогретой. Вода должна быть чистая, без примеси чего-либо и без запаха. Купель или, в крайнем случае, другой сосуд, использованный для совершения Таинства, употреблять впоследствии для других целей категорически запрещено. После Крещения вода из купели должна выливаться в сухой колодец на территории храма. В случае его отсутствия — в чистое, непопираемое ногами место — под дерево, под храм, либо в реку. Недопустимо хранение воды для Крещения в купели по нескольку дней.

Если крестят младенца, то купель, в которой будет совершаться Крещение, ставится в центре крещальни. С восточной стороны купели на особом держателе зажигаются три свечи. С левой стороны от купели ставится аналой, на который кладут Крест, Евангелие и крестильный ящик. Для Крещения взрослых в храмах делаются бассейны (баптистерии), что позволяет совершать Таинство полным троекратным погружением крещаемого. Перед купелью становится священник, сразу за ним — крестные, держащие на руках младенца. Если крещаемый — взрослый, его восприемники становятся позади него. Восприемникам даются в руки свечи.

Первый возглас чинопоследования Крещения: «Благословено Царство Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков» — начинает в настоящее время только три важнейших вида богослужения — Таинство Крещения, Евхаристии и Таинство Брака. Далее священником произносится Великая ектенья с добавленными к ней прошениями на освящение воды.

По окончании всех молитвословий на освящение воды священник знаменует (крестит) воду трижды, погружая персты в воду, и, дунув на ню (нее), глаголет:

«Да сокрушатся под знáмением образа Креста Твоего вся сопротивныя силы» (трижды).

Этим заканчивается освящение воды.

Молитвы запрещения злых духов

По учению Церкви, основанному на библейских свидетельствах, пророческих откровениях и ее мистическом опыте, источник зла в мире не абстрактен, а совершенно определенно персонифицирован в падших духовных сущностях. Это активные демонические силы, присутствие и деятельность которых для большинства людей далеко не всегда ясны и осознаваемы. Тем не менее их деятельность, ознаменовавшаяся на заре человечества изгнанием прародителей из Рая, остается такой же разрушительной, как и прежде.

Человеку, желающему принять Крещение, нужно быть готовым к тому, что могут возникнуть состояния, не являющиеся для него естественными в обычное время: усилятся страстные привычки и греховные помыслы, появится равнодушие к происходящему, возникнет беспричинный гнев, надменность, тщеславные помыслы и другое. Все это — свидетельство усиленного воздействия на человека демонических сил.

Именно поэтому в чине оглашения есть три молитвы запрещения на злых духов: «Содержание сих запрещений следующее: первое — отревает (отталкивает) диавола и всякое его действие страшными для него Божественными именами и таинствами, изгоняя диавола, повелевает и демонам его бежать от человека и не творить ему напастей. Подобным же образом и второе запрещение изгоняет демонов Божественным Именем. Третье запрещение есть вместе и молитва, возносимая Богу, умоляющая всесовершенно изгнать лукавого духа от создания Божия и утвердить его в вере» (Св. Кирилл Иерусалимский. «Огласительное поучение»).

Входит священник и облачается в священническую одежду белую, и нарукавницы: и вжигаемым всем свещам, взем кадильницу, отходит к купели, и кадит окрест, и отдав кадильницу, покланяется.

Таже глаголет диакон: Благослови, Владыко.

Священник же возгласно: Благословено Царство Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

ВЕЛИКАЯ ЕКТЕНИЯ

Диакон же абие глаголет ектению: Миром Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве и о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О еже освятитися воде сей, силою и действием, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже низпослатися ей благодати избавления, благословению Иорданову, Господу помолимся.

О еже приити на воду сию чистительному пресущественныя Троицы действу, Господу помолимся.

О еже просветитися нам просвещением разума и благочестия, наитием Святаго Духа, Господу помолимся.

О еже показатися ей отгнанию всякаго навета видимых и невидимых врагов, Господу помолимся.

О еже достойну быти нетленнаго Царствия в ней крещаемому, Господу помолимся.

О еже ныне приходящем ко святому Просвещению, и о спасении его , Господу помолимся.

О еже показатися ему сыну света, и наследнику вечных благ, Господу помолимся.

О еже быти ему сраслену и причастнику смерти и воскресения Христа Бога нашего, Господу помолимся.

О еже сохранити ему одежду Крещения, и обручение Духа нескверно и непорочно, в день страшный Христа Бога нашего, Господу помолимся.

О еже быти ему воде сей банею пакибытия, оставлению грехов и одежди нетления, Господу помолимся.

О еже услышати Господу Богу глас моления нашего, Господу помолимся.

О еже избавитися ему же и нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Лик: Тебе, Господи.

И диакону глаголющу сия, священник глаголет в себе молитву сию, тайно:

Благоутробный и милостивый Боже, истязуяй сердца и утробы, и тайная человеческая ведый един, не бо есть вещь неявленна пред Тобою, но вся нага и обнаженна пред очима Твоима: ведый яже о мне, да не омерзиши мя, ниже лица Твоего отвратиши от мене, но презри моя прегрешения в час сей, презираяй человеков грехи в покаяние, и омый мою скверну телесную и скверну душевную, и всего мя освяти всесовершенною силою Твоею невидимою и десницею духовною, да не свободу иным возвещаяй, и сию подаваяй верою совершенною, Твоего неизреченнаго человеколюбия сам, яко раб греха, неискусен буду. Ни, Владыко, едине благий и человеколюбивый, да не возвращуся смирен, но низпосли мне силу с высоты, и укрепи мя к службе предлежащаго Твоего таинства, великаго и пренебеснаго: и вообрази Христа Твоего в хотящем паки родитися, моим окаянством: и назидай его на основании Апостол и пророк Твоих, и да не низложиши, но насади его насаждение истины, во святей Твоей соборней и апостольстей Церкви, и да не восторгнеши: яко да преуспевающу ему во благочестии, славится и тем всесвятое имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Подобает ведати, яко не возглашает, но аминь в себе глаголет.

Таже глаголет молитву сию велегласно:

Велий еси, Господи, и чудна дела Твоя, и ни едино же слово довольно будет к пению чудес Твоих.

Ты бо, хотением от не сущих во еже быти приведый всяческая, Твоею державою содержиши тварь, и Твоим промыслом строиши мир: Ты от четырех стихий тварь сочинивый, четырми времены круг лета венчал еси. Тебе трепещут умныя вся силы, Тебе поет солнце, Тебе славит луна, Тебе присутствуют звезды, Тебе слушает свет, Тебе трепещут бездны, Тебе работают источницы. Ты простерл еси небо, яко кожу, Ты утвердил еси землю на водах, Ты оградил еси море песком, Ты ко отдыханием воздух пролиял еси. Ангельския силы Тебе служат, Архангельстии лицы Тебе кланяются, многоочитии Херувими и шестокрилатии Серафими, окрест стояще и облетающе, страхом неприступныя славы Твоея покрываются. Ты бо Бог Сый неописанный, безначальный же и неизглаголанный, пришел еси на землю, зрак раба приим, в подобии человечестем быв, не бо терпел еси, Владыко, милосердия ради милости Твоея, зрети от диавола мучима рода человеча, но пришел еси и спасл еси нас. Исповедуем благодать, проповедуем милость, не таим благодеяния: естества нашего роды свободил еси, девственную освятил еси утробу рождеством Твоим. Вся тварь воспевает Тя явльшагося: Ты бо Бог наш, на земли явился еси, и с человеки пожил еси. Ты Иорданския струи освятил еси, с Небесе низпославый Святаго Твоего Духа, и главы тамо гнездящихся сокрушил еси змиев.

Ты убо, Человеколюбче Царю, прииди и ныне наитием Святаго Твоего Духа, и освяти воду сию.

И даждь ей благодать избавления, благословение Иорданово, сотвори ю нетления источник, освящения дар, грехов разрешение, недугов исцеление, демонов всегубительство, сопротивным силам неприступную, Ангельския крепости исполнену. Да бежат от нея наветующии созданию Твоему: яко имя Твое, Господи, призвах, дивное и славное, и страшное сопротивным.

И знаменает воду трижды, погружая персты в воде, и дунув на ню, глаголет:

Да сокрушатся под знамением образа Креста Твоего вся сопротивныя силы.

Молимся Тебе, Господи, да отступят от нас вся воздушная и неявленная привидения: и да не утаится в воде сей демон темный: ниже да снидет с крещающимся дух лукавый, помрачение помыслов, и мятеж мысли наводяй: но Ты, Владыко всех, покажи воду сию, воду избавления, воду освящения, очищение плоти и духа, ослабу уз, оставление прегрешений, просвещение душ, баню пакибытия, обновление духа, сыноположения дарование, одеяние нетления, источник жизни. Ты бо рекл еси, Господи: измыйтеся, и чисти будете, отымите лукавства от душ ваших. Ты даровал еси нам свыше паки рождение водою и Духом. Явися, Господи, на воде сей, и даждь претворитися в ней крещаемому во еже отложити убо ветхаго человека, тлеемаго по похотем прелести, облещися же в новаго, обновляемаго по образу создавшаго его: да быв сраслен подобию смерти Твоея крещением, общник и воскресения будет: и сохранив дар Святаго Твоего Духа и возрастив залог благодати, приимет почесть горняго звания, и сопричтется перворожденным написанным на Небеси, в Тебе Бозе и Господе нашем Иисусе Христе.

Яко Тебе подобает слава, держава, честь и поклонение вкупе со безначальным Твоим Отцем, и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Священник: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Лик: Тебе, Господи.

И вдунет трижды в сосуд елея, и знаменает трижды сей, сиесть елей держимый от диакона, и рекшу ему:

Господу помолимся.

Священник же глаголет молитву:

Владыко Господи Боже отец наших, сущим в ковчезе Ноеве голубицу пославый, сучец масличный имущую во устех, примирения знамение, спасения же от потопа и благодати таинство оными предобразивый, и масличный плод, во исполнение святых Твоих таин подавый: тем и бывших в законе Духа Святаго исполнивый, и сущих в благодати совершаяй: Сам благослови и сей елей, силою и действом, и наитием Святаго Твоего Духа, якоже быти тому помазанию нетления, оружию правды, обновлению души и тела, всякаго диавольскаго действа отгнанию, во изменение всех зол, помазующимся верою, или вкушающим от него в славу Твою и единороднаго Твоего Сына, и Пресвятаго, и Благаго, и Животворящаго Твоего Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Диакон: Вонмем.

Священник, поя Аллилуиа трижды с людьми, творит кресты три елеем в воде.

Таже возглашает: Благословен Бог, просвещаяй и освящаяй всякаго человека, грядущаго в мир, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

И приносится крещаемый. Священник же вземлет от елея двема персты, и творит креста образ на челе и персех, и на междорамии, глаголя:

Помазуется раб Божий имярек, елеем радования, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

И назнаменует его перси, и междорамия.

На персех убо глаголя: Во исцеление души и тела.

На ушесех же: В слышание веры.

На руках: Руце Твои сотвористе мя и создасте мя.

На ногах: Во еже ходити ему по стопам заповедей твоих.

И егда помажется все тело, крещает его священник, права его держа, и зряща на восток, глаголя:

Крещается раб Божий имярек, во имя Отца, аминь. И Сына, аминь. И Святаго Духа, аминь.

На коемждо приглашении низводя его и возводя. По крещении же умывает священник руце, поя с людьми:

Псалом 3:

Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси. Блажен муж, eмуже не вменит Господь греха, ниже есть во устех eго лесть. Яко умолчах, обетшаша кости моя, от еже звати ми весь день. Яко день и нощь отяготе на мне рука Твоя, возвратихся на страсть, егда унзе ми терн. Беззаконие мое познах и греха моего не покрых, рех: исповем на мя беззаконие мое Господеви, и Ты оставил еси нечестие сердца моего. За то помолится к Тебе всяк преподобный во время благопотребно: обаче в потопе вод многих к нему не приближатся. Ты еси прибежище мое от скорби обдержащия мя: радосте моя, избави мя от обышедших мя. Вразумлю тя и наставлю тя на путь сей, воньже пойдеши, утвержу на тя очи Мои. Не будите яко конь и меск, имже несть разума: броздами и уздою челюсти их востягнеши, не приближающихся к тебе. Многи раны грешному, уповающаго же на Господа милость обыдет. Веселитеся о Господе, и радуйтеся, праведнии, и хвалитеся вси правии сердцем.

Сей же псалом глаголется весь, трижды.

И облачая его во одеяния, глаголет:

Облачается раб Божий, имярек, в ризу правды, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

И поется тропарь, во глас 8:

Ризу мне подаждь светлу, / одеяйся светом, яко ризою, / многомилостиве Христе Боже наш.

ПОСЛЕДОВАНИЕ СВЯТАГО МИРОПОМАЗАНИЯ

И по еже облещи его молится священник, глаголя молитву сию:

Благословен еси Господи Боже Вседержителю, источниче благих, солнце правды, возсиявый сущим во тьме свет спасения, явлением единороднаго Твоего Сына и Бога нашего: и даровавый нам недостойным блаженное очищение во святей воде, и божественное освящение в животворящем помазании: иже и ныне благоволивый паки родити раба Твоего новопросвещеннаго водою и Духом, и вольных и невольных грехов оставление тому даровавый. Сам Владыко, Всецарю благоутробне, даруй тому и печать дара святаго и всесильнаго, и покланяемаго Твоего Духа, и причащение святаго Тела и честныя Крове Христа Твоего. Сохрани его в Твоем освящении, утверди в православной вере, избави от лукаваго, и всех начинаний его: и спасительным Твоим страхом в чистоте и правде душу его соблюди, да во всяком деле и слове благоугождаяй Тебе, сын и наследник будет Небеснаго Твоего Царствия.

Возгласно: Яко Ты еси Бог наш, Бог еже миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

И по молитве помазует крестившагося святым миром, творя креста образ:

На челе, и очесех, и ноздрех, и устех, и обоих ушесех, и персех, и руках, и ногах,

и глаголя: Печать дара Духа Святаго. Аминь.

Таже творит священник с восприемником и младенцем круга образ.

И поем: Елицы во Христа крестистеся, / во Христа облекостеся, аллилуиа.

Диакон: Вонмем.

Таже прокимен, глас 3:

Господь просвещение мое и Спаситель мой, / кого убоюся? Стих: Господь защититель живота моего, от кого устрашуся?

Посем диакон: Премудрость.

И чтец: К Римляном послания святаго Апостола Павла чтение.

И паки диакон: Вонмем.

Апостол к Римляном :

Братие, елицы во Христа Иисуса крестихомся, в смерть Его крестихомся. Спогребохомся убо Ему крещением в смерть: да якоже воста Христос от мертвых славою Отчею, тако и мы во обновлении жизни ходити начнем. Аще бо сообразни быхом подобию смерти Его, то и воскресению будем. Сие ведяще, яко ветхий наш человек с Ним распятся, да упразднится тело греховное, яко ктому не работати нам греху. Умерый бо оправдися от греха. Аще ли умрохом со Христом, веруем, яко и живи будем с Ним: Ведяще, яко Христос воста от мертвых, ктому уже не умирает, смерть Ему ктому не обладает. Еже бо умре, греху умре единою, а еже живет, Богови живет. Такожде и вы помышляйте себе, мертвым убо быти греху, живым же Богови, о Христе Иисусе, Господе нашем.

Иерей: Мир ти.

И чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость, вонмем.

Чтец: Аллилуиа.

Посем диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелиа.

Иерей: Мир всем.

Людие: И духови твоему.

Иерей: От Матфеа святаго Евангелиа чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Диакон: Вонмем.

Евангелие от Матфеа, зачало 6, :

Во время оно, единиинадесять ученицы идоша в Галилею, в гору, аможе повеле им Иисус: И видевше Его, поклонишася Ему: ови же усумнешася. И приступль Иисус рече им, глаголя: дадеся Ми всяка власть на небеси и на земли. Шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам. И се, Аз с вами есмь во вся дни, до скончания века, аминь.

Таже ектения:

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Лик: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите имярек , и о всей во Христе братии нашей.

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении и оставлении грехов раба Божия имярек, восприемника.

Еще молимся о новопросвещенном рабе Божии имярек. О еже сохранену быти ему в вере чистаго исповедания, во всяком благочестии же и исполнении заповедей Христовых, во вся дни живота его.

Священник: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.

Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.

И священник творит отпуст.

ИЗМОВЕНИЕ ВО ОСМЫЙ ДЕНЬ

И во осмый день паки приносят его в церковь, во еже омыти. И разрешает ему священник пелены и пояс, глаголя молитвы сия:

Диакон: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Иерей: Избавление грехов святым Крещением рабу Твоему даровавый и жизнь паки рождения ему подавый: Сам Владыко Господи, просвещение лица Твоего в сердце его озаряти выну благоволи, щит веры его не наветован от врагов соблюди: нетления одежду, еюже одеяся, нескверну в нем и неблазнену сохрани, нерушиму в нем духовную печать благодатию Твоею соблюдая, милостив емуже и нам бывая, по множеству щедрот Твоих.

Яко благословися и прославися, пречестное и великолепое имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Молитва вторая.

Диакон: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Иерей: Владыко Господи Боже наш, купелию небесное осияние крещаемым подаваяй, паки родивый раба Твоего новопросвещеннаго водою и Духом, и вольных и невольных грехов оставление тому даровавый, возложи на него руку Твою державную и сохрани его в силе Твоея благости, некрадомо обручение сохрани и сподоби его в жизнь вечную и в Твое благоугождение.

Яко Ты еси освящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Лик: Аминь.

Иерей: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Лик: Тебе Господи.

Иерей: Одеявыйся в Тя, Христа и Бога нашего, Тебе подклони с нами свою главу, егоже сохрани непобедима подвижника пребыти на всуе вражду носящих на него и на ны, Твоим же нетленным венцем даже до конца победители вся покажи.

Яко Твое есть, еже миловати и спасати, и Тебе славу возсылаем со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

И разрешает пояс отрочате, и пелены, и соединив края их, омочает водою чистою я, и кропит отроча, глаголя:

Оправдался еси . Просветился еси. Освятился еси. Омылся еси именем Господа нашего Иисуса Христа и Духом Бога нашего.

И взем губу новую напоенную водою, отирает лице его с главою, и перси, и прочая, глаголя:

Крестился еси . Просветился еси. Миропомазался еси. Освятился еси. Омылся еси: во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

Молитва на пострижение власов.

Диакон: Господу помолимся.

Лик: Господи, помилуй.

Иерей: Владыко Господи Боже наш, иже образом Твоим почтивый человека, от души словесныя и тела благолепнаго устроивый его, яко да тело служит словесной души: главу убо на высочайших положивый, и в ней множайшия чувств водрузивый, незапинающия друг другу: власы же главу покрыл еси, во еже не вреждатися преложеньми воздушными, и вся уды его потребно насадивый, да всеми благодарит Тя Изряднохудожника. Сам Владыко сосудом избрания Твоего Павлом Апостолом заповедавый нам, вся в славу Твою творити пришедшаго раба Твоего имярек, начаток сотворити стрищи власы главы своея, благослови вкупе с его восприемником: и даждь им всем поучатися в законе Твоем, и благоугодная Тебе деяти.

Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Иерей: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.

Лик: Тебе Господи.

Священник же глаголет молитву сию:

Господи Боже наш, от исполнения купельнаго Твоею благостию освятивый в Тя верующия, благослови настоящаго младенца, и на главу его благословение Твое да снидет. И якоже благословил еси пророком Самуилом Давида царя, благослови и главу раба Твоего имярек, рукою мене грешнаго, приходя ему Духом Твоим Святым: яко да преспеваяй возрастом и сединами старости, славу Тебе возслет, и увидит благая Иерусалимова вся дни живота своего.

Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

И постригает его крестовидно, глаголя:

Постригается раб Божий имярек, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа.

Лик: Аминь.

Таже ектения, в нейже поминает по Святейшем Патриархе восприемника с новопросвещенным.

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Лик: Господи, помилуй, трижды.

Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек, и о господине нашем преосвященнейшем митрополите имярек , и о всей во Христе братии нашей.

Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии и о спасении раба Божия имярек, восприемника и новопросвещеннаго имярек.

Священник: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.

Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, трижды. Благослови.

И бывает обычный отпуст.

Облачение новокрещенного в белые одежды

Как в начале чина оглашения крещаемого освобождали от одежд, так после совершения Таинства Крещения нового члена Христовой Церкви облачают в белую одежду: крестильную рубашку соответствующего размера.

Облачение крещенного в белую одежду, которую отцы Церкви называют «блистающей ризой, ризою царской, одеждой нетления», является знаком восстановления его истинной природы, утраченной всем человечеством грехопадением прародителей:

И облачая его во одеяние, священник глаголет: «Облачается раб Божий (раба Божия, имярек) в ризу правды, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, аминь».

В этот момент поется тропарь: «Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом яко ризою, Многомилостиве Христе Боже наш». После того как на крещенного надета белая одежда, на его шею, согласно древней традиции Русской Православной Церкви, надевается нательный крест. Священник может при этом произносить слова Спасителя: Иже хощет по Мне ити, да отвержется себе, и вóзмет крест свой и по Мне грядет (Мк. 8; 34). Или другие слова: «Возлагается на раба Божия (рабу Божию, имярек) Крест — хранитель всей вселенной, Крест — сила царей и народов, Крест — утверждение верующих, Крест — слава Ангелов и поражение демонов».

Исповедание верности («сочетание») Христу

После того как крещаемый отрекся сатаны, священник поворачивает его к востоку: «Когда же ты отрицаешься сатаны, разрывая совершенно всякий с ним союз, и древнее согласие со адом, тогда отверзается тебе рай Божий, на востоке насажденный, откуда за преступление изгнан был наш праотец. Означая сие, обратился ты от запада к востоку, стране света» (св. Кирилл Иерусалимский). В этот момент руки крещаемого опущены, символизируя его согласие со Христом и послушание Ему.

Затем крещаемый (или крестный младенца) трижды исповедует верность Христу.

И глаголет (говорит) ему священник:

«Сочетаваеши ли ся (сочетаешься ли) Христу?»

И отвещает оглашенный или восприемник, глаголя:

«Сочетаваюся».

И затем — паки глаголет ему священник:

«Сочетался ли еси Христу?»

И отвещает:

«Сочетахся».

И паки глаголет:

«И веруеши ли Ему?»

И глаголет:

«Верую Ему, яко Царю и Богу».

Это очень серьезное решение — потому что оно навсегда. Дальше — только вера и верность вне зависимости от каких бы то ни было обстоятельств, ибо, по словам Господа нашего Иисуса Христа, никто, возложивший руку свою на плуг и озирающийся назад, не благонадежен для Царствия Божия (Лк. 9; 62).

Чинопоследование Таинства Крещения

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *